Detaljer om presskonferensen för utrikesministrarna i Iran och Irak / Fawad Hossein: På grund av stängningen av Hormuzsundet stod vi inför en svår situation för oljeexport / tidigare spelade vi en viktig roll i medlingen mellan Iran och USA / en mekanism kan antas för att säkerställa säkerheten i regionen; Ett av våra förslag är att hålla ett möte med 8 länder i Persiska viken med Irans närvaro i Irak. Araghchi: Vi är fast beslutna att fortsätta våra förbindelser med den [nya regeringen] i Irak.
Presskonferensen för Seyyed Abbas Araghchi, Islamiska republiken Irans utrikesminister, och Fawad Hossein, Iraks utrikesminister, hölls i Bagdad.