USA öppnar igen ambassad i Kuwait månader efter iransk attack
KUWAIT CITY, 24 juni - USA:s ambassad i Kuwait återupptog sin verksamhet på onsdagen under ett besök av utrikesminister Marco Rubio, månader efter att tjänsterna avbröts i mars av iranska attacker.